המוהלים תוהים בקול: האם ניתן לערוך ברית מילה בבית חולים?

עמית דניאל No Comments on המוהלים תוהים בקול: האם ניתן לערוך ברית מילה בבית חולים?

האם ניתן לקיים ברית בבית חולים ע"י מוהל מוסמך שאינו רופא? • המוהל הרב יעקב דרזי על הבריתות בישראל והסכנה שבברית ע"י רופא מוהל • "כשאשה יולדת מפנים אותה מהצוות לרופאים מוהלים"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בפרשה האחרונה קראנו על מצוות המילה. כידוע, יש משפחות המעדיפות למול את ילדיהם ע"י רופא מוהל ולא ע"י מוהל רגיל. בתכנית "הפוך על הפוך" בהגשת הרב משה בן לולו שוחח המוהל הרב יעקב דרזי על הבעיות הכרוכות בברית מילה הנערכות ע"י רופאים.

"מה שקורה כשהמוהל הוא מוהל רופא זה שלפני הברית לוקחים את התינוק לחדר צדדי ושם מזריקים לילד חומר הרדמה ושמים לו מכשיר מסוים ואגב, יש כאלה שגם עושים בצד את הברית עצמה ולאחר מכן נכנסים לאולם ויוצא שהאב מברך ברכות לבטלה. בעניין הזריקה אם מגיעה טיפה של החומר למקום שלא צריך זה יכול לגרום לנמק ולנזקים של מומים בלב ובעתיד לפגוע בתפקוד התינוק למה לקחת סיכון בדברים שנהגו כבר 3,000 שנה ויותר".

"כל גדולי ישראל חד משמעית נגד זה. יש גם הרבה רופאים שנגד זה. מה שקורה, לצערנו, כשאשה יולדת מפנים אותה מהצוות לרופאים מוהלים משכנעים אותה אפילו שבמציאות הברית היהודית היא טובה יותר. אני קורא לשר הבריאות לטפל בזה. לפי הפרסומים, מחיר של ברית כזו היום, נע בין 1,000 ל-4,000 ש"ח".

"לא מזמן" מספר הרב דרזי "קראו לי לבדוק תינוק בבית חולים גדול ומפורסם במרכז הארץ. בדקתי ואמרתי שאפשר לערוך את הברית בתאריך המיועד. ביקשו ממני כרטיס ביקור ונתתי. מיד באו אנשי ביטחון בית החולים ואמרו 'מה אתה עושה' אפילו שזה היה בשעות הביקור וקראו לי עיכבו אותי וקראו למשטרה של אותה עיר. זה היה יום שישי ושוחררתי רק לפני כניסת שבת. במקרה אחר, בה תלמיד שלי רצה שאערוך ברית לבנו בביה"ח אחר באזור המרכז, שם אושפזה היולדת, ולא עזרו בקשותיו, ביה"ח התנה קיום ברית בביה"ח אך ורק אם היא תתבצע ע"י רופא מוהל משלהם".

האזינו:



0 תגובות